Week 21

3 februari - 7 februari 2019

Blog stage atelier van peppen

Hallo,

Vorige week was mijn laatste stage week. Dit was voor mij een lastige week, omdat ik graag langer wou blijven.

Op maandag was ik begonnen met het checken van mijn mail en hadden we de dag samen opgestart. Ik had toen samen met Annemarieke alles doorgenomen wat ik nog in deze week moest doen en Nicolet en ik hadden onze zelfportret ideeën besproken. Annemarieke was hierna naar huis gegaan, omdat ze zich nog niet super fit voelde. Ik was dus alleen met Nicolet op het atelier. 
Toen had ik Lotte alle bestanden doorgestuurd die ze aangemaakt had tijdens haar snuffelstage en had ik voor de hele week al een planning gemaakt. 
Van de zelfportretten van de afgelopen twee weken had ik een selectie gemaakt. Ik ben slecht in keuzes maken, dus ik was hier vrij langzaam in. 
Nicolet en ik hadden rond 12:00 uur samen geluncht.
Na de lunch had ik Nicolet geholpen met haar zelfportret en een wereldkaart geprint, zodat ik deze voor mijn zelfportret kon gebruiken. Ik wilde namelijk uitten dat ik van reizen hou. Dit wou ik doen door middel van een wereldkaart die ik voor mijn gezicht houd.
Na het printen van de wereldkaart had Nicolet mij geholpen met mijn zelfportret. We vonden het er op het camerascherm een beetje eng uitzien, dus kwam Nicolet met het idee er een bril van te maken.
Ik had deze bril eerstens goed afgemeten en uitgeknipt. Hierna had Nicolet alweer een paar foto's van mij gemaakt. Ik was tevreden met de foto's, dus ik had ze via Kama's laptop naar mijn laptop gemaild. 
Om 14:30 uur waren Nicolet en ik gestopt op het atelier (met toestemming van Annemarieke). Om 16:10 uur kwam ik weer thuis. Ik had toen nog even thuisgewerkt. Ik had zelf grotendeels de evaluatie loopbaancompetenties ingevuld en ik had van Beweeg me foto's collages gemaakt voor het printen (Annemarieke wou namelijk graag variatie tussen grootte van de foto's).
De foto's van mijn zelfportret had ik gedownload.
Om 17:50 uur was ik gestopt met werken.





Dinsdag was een thuiswerk dag. Annemarieke had wel aangegeven dat ik gerust naar het atelier mocht gaan om foto's te maken of wat dan ook. 
Ik was rond 11:00 uur pas begonnen. Allereerst had ik mijn mail gecheckt en alle bewerkte foto's van Annemariekes werk op de MyCloud gezet. Hierna was ik verder gegaan met de selecties van de zelfportretten. Toen ik dit gedaan had, had ik nog foto's van Annemariekes werk op ezel bewerkt. Ik had zeven van haar werken bewerkt. Dit kostte best veel tijd, maar ik was wel blij dat ik zoveel gedaan had. 
Hierna had ik nog het moodboard van de doelgroep van Annemarieke en het moodboard van boeken gecorrigeerd en deze geplaatst in het werkdocument van haar catalogus. Ik was later gestopt aangezien ik ook later begonnen was.




Woensdag had ik alles zelf opgestart en had ik het werkdocument voor de catalogus van Annemarieke verder verbeterd. Ik was rond 10:15 uur naar beneden gegaan om met de rest de dag op te starten (thee en koffie drinken en even de dag bespreken). 
Ik was hierna verder gegaan met het verbeteren van het werkdocument van Annemariekes catalogus. Ik had het logboek bijgehouden.
Rond 12:00 uur hadden we met zijn allen geluncht.
Na de lunch had ik de collages van de foto's van Beweeg me uitgeprint. Ik had deze ook bijgesneden. Het bijsnijden was een beetje lastig, omdat de foto's van Beweeg me allemaal een zwarte achtergrond hebben.
Ik was hierna met Annemarieke samen gaan zitten in verband met een aantal vragen die ik had. Annemarieke had me toen ook een bijbaantje aangeboden. Na dit gesprek had ik beneden in de shop de collages van de foto's van Beweeg me opgeplakt. Ik dacht dat ik toen klaar was, maar er waren nog meer foto's van Beweeg me die geprint en opgeplakt moesten worden. Ik had deze foto's dus gedownload. Ik had ook nog het werkdocument van Annemariekes catalogus verbeterd
Tenslotte hadden we de dag afgesloten.
's Avonds had ik nog de moodboards van Annemariekes catalogus verbeterd. Hierna had ik Janne nog feedback gevraagd op mijn werkdocument van Annemariekes catalogus, een beetje aan mijn blog van week 20 gewerkt en was ik nog begonnen met het maken van mijn eerste prestatie: Annelies Voss. 








Op donderdag had ik alweer alleen alles opgestart; Annemarieke was wat later. Het opstarten ging niet erg snel, dus ik was pas iets later boven in het atelier aan het werk. 
Ik had toen gewerkt aan het maken van collages van de foto's van Beweeg me. Aangezien mijn laptop weer een beetje vol was, had ik hem een beetje opgeruimd. Hierna had ik weer verder gewerkt aan het maken van de collages. Ik had 20 collages gemaakt. Na het maken van de collages had ik samen met Annemarieke de hondjes uitgelaten. Dit was fijn om even een afwisseling te hebben en ik kreeg veel inspiratie van de omgeving. Toen we weer terug kwamen, hadden we samen geluncht.
Hierna had ik kort met Annemarieke doorgenomen hoe ver ik was met de collages van de foto's van Beweeg me. Aangezien ik al een tijdje de MyCloud in mijn Finder had staan, maar deze niet werkte, had ik dit nog aan Annemarieke gevraagd. Gelukkig was het uiteindelijk gelukt.
Ik had toen nog verder collages gemaakt van de Beweeg me foto's.
Later hadden we de dag afgesloten.






Afgelopen vrijdag was ik begonnen met het checken van mijn mail en wilde ik de Beweeg me collages van de foto's uitprinten. Helaas deed de inkt van de zwart wit printer het niet meer na het printen van 22 collages. Ik had daarna een aantal van deze collages bijgesneden. Rond 10:20 uur was ik naar beneden gegaan om de dag op te starten met de anderen. 
Hierna was ik weer naar boven gegaan en had ik alle overige collages uitgesneden. Ik had daarna deze collages opgeplakt in de shop. 
Na het opplakken hadden we met zijn allen geluncht. Hierna had nog een vrijwilliger getrakteerd en had ik van het team cadeaus gekregen, omdat dat mijn laatste dag was. Ik had later nog 36 schetsen voor Annemariekes catalogus gemaakt. Toen ik dit gedaan had, had ik Annemarieke hier nog feedback om gevraagd. Ik had ook nog alles met haar doorgesproken voor het afronden van mijn stage.
We hadden samen avond gegeten en afgerond.





Het leukste afgelopen week vond ik het maken van mijn zelfportret, het bijbaantje, het uitlaten van de hondjes, het opplakken van de collages van de beweeg me foto's, het lieve afscheid en het samen avond eten.

Bij het maken van mijn zelfportret had ik weer iets nieuws geprobeerd. Ik had dus mijn leerdoel 'meer experimenteren bij de zelfportretten' behaald. Ik vond het interessant om het verschil te zien tussen een blad voor mijn gezicht houden waar gaatjes in zitten voor mijn ogen en een blad voor mijn gezicht te houden waar ik een bril uit gemaakt had en deze voor mijn ogen hield.
Met het aanbod van een bijbaantje voor Annemarieke was ik reuze blij. We hadden afgesproken wanneer ik zou beginnen en hoeveel ik zou verdienen. Ik kijk er heel erg naar uit!

Het uitlaten van de hondjes op donderdag was fijn. Ik kreeg veel inspiratie van de locatie (we waren aan de zee gegaan) en het was fijn voor mijn ogen.
Verder vond ik het opplakken van de collages van de Beweeg me foto's leuk. Ik vond het fijn om even niet zo perfectionistisch te werk te gaan; Annemarieke wilde namelijk dat ik foto's over elkaar heen zou plakken en zo de muur vol zou maken. Het was fijn om met mijn handen te werken. 
Het lieve afscheid en het samen avondeten vond ik super. Ik heb het zo leuk gehad in mijn tijd op het atelier. Ik heb erg veel geleerd en lieve mensen ontmoet. Ik vond het heel jammer dat dit mijn laatste week was. Het lieve afscheid en het samen avondeten was wel een goede afsluiting van mijn stage bij Atelier van Peppen.

Ik vond het minder leuk dat mijn laptop weer vol zat en dat dit mijn laatste week was.
Ik had mijn laptop een tijdje geleden opgeruimd, dus het was balen dat hij alweer vol zat. 


Ik denk dat ik het heel goed getroffen heb met deze stage en ben erg dankbaar voor alles wat ik geleerd heb.

Reacties